MarjanStijnAnne.reismee.nl

Dag 24 zondag 28 augustus – Central City – Rocky Mountain NP

Stijn en ik zijn beiden vroeg wakker; ook veel wakker geweest deze nacht. Misschien de hoogte? We staan maar op en gaan douchen. Inmiddels wordt Anne ook wakker. We gaan tegen half 9 op de camping ontbijten; all you can eat pancakes. Nou, wij eten er twee en Anne slechts één. Dat kwam eigenlijk ook omdat er eentje in de vorm van een kat was gebakken en ze aan Simba moest denken en dat ze het zielig vond hem op te eten. Ja.... dan is een prinsessenkroon eenvoudiger als ontbijt ;-)

We rijden via de Peak to Peak Highway naar Rocky Mountain NP en komen door de plaats Nederland. Toch vreemd; uiteraard stoppen we er en lopen wat rond. Het lijkt wel een soort hippie dorp. Apart soort mensen en de wietlucht komt je tegemoet als twee mensen uit hun auto stappen. We doen er bij de supermarkt boodschappen en gaan daarna naar een overdekt carousel (carousel of happiness). Echt wel een bezoekje waard als je er toch bent. Voor $ 1,- maak je een ritje op de meest exotische en vrolijke houten dieren die je je kunt bedenken.

Aan de zuidkant van RMNP is Wild Bassin. Ik had eerder over een mooie wandeling gelezen naar watervallen. We besluiten om naar start van de trail te rijden. Nu blijkt dit weekend dat het park vrij toegang heeft aan alle geintereseerden in verband met 100 jarig bestaan van de nationale parken. Ja... naast dat het weekend is, dus extra drukte. We rijden de weg in (ook al geeft de ranger aan dat het een lastige weg is voor campers en dat we wel kunnen keren indien nodig) en vinden een plek voor de camper. We willen nog wat eten voor we gaan lopen, maar het onweert best heftig en een wandeling van 6 km lijkt ons dus niet verstandig. Verder zitten we weer in berengebied (en in Wild Basin Area bijzonder veel...) en lijkt het ons niet prettig om met onweer ook nog op beren te moeten letten dus...

We rijden naar Estes Park en Stijn gaat naar VC om wat informatie op te halen. Ik haal wat later koffie bij de Starbucks. Het is druk; mensen hebben in de kou behoefte aan warme koffie ;-) We besluiten naar de camping te rijden. Bij Beaver Meadow VC kijken we naar een mooie korte film over Rocky Mountains en halen we info over junior ranger program. En.. kopen we voor Anne een ranger hesje. Ze is zo trots en wordt door iedereen aangesproken en ze willen haar badges bekijken....

Vlak voor de ingang van onze camping (Morain CG) zien we een enorme groep Elks (Elanden..) lopen en we nemen een kleine detour om ze wat beter van dichtbij te kunnen zien. Er loopt één grote stier tussen en die schiet van links naar rechts. De bronstijd begint en dat is de tijd waarin de mannetjes zomaar kunnen aanvallen; we staan op veilige afstand.

Op de camping steken we lekker de BBQ aan. We kopen aan het begin van de camping hout bij een verkooppunt voor ons kampvuur (en mashmallows). Terugwandelen met twee bundels hout is toch wel zwaar de bult op, maar het lukte....

Morgen park verder verkennen. We nemen dan de shuttle bus. Nog even uitzoeken hoe de lijnen lopen. De bus stopt aan het begin van de camping. Kan Stijn ook een paar dagen bijkomen en hoeft hij niet te rijden.