MarjanStijnAnne.reismee.nl

Dag 25 maandag 29 augustus – Rocky Mountain NP

We zijn vanmorgen bijtijds op en ontbijten in de camper en pakken spullen in om een dag op pad te gaan. We willen wandelen en gaan met de shuttle bus naar Bear Lake.

De shuttle heeft een halte aan het begin van de camping en als we er aan komen, komt die er ook net aan. Fijn! Om naar Bear Lake te gaan moeten we nog een overstap maken bij halte Park en ride en tegen 10 uur zijn we bij Bear Lake. We lopen rond het meer (eenvoudig pad en nog wat drukker) en daarna lopen we de trail naar Bierstadt Lake. Een wandeling van bij elkaar bijna 5,5 mile (8.8 km). Anne heeft wat opstartproblemen, maar uiteindelijk lopen we een prachtige wandeling door het bos en doet Anne het super goed. Ze zingt continu en kletst met andere mensen en klaagt niet over vermoeidheid. We hebben behoorlijk wat stukken moeten klimmen en over grote en minder grote rotsen moeten lopen. Onderweg nog 'vrienden' gemaakt met een vrouw die alleen liep en graag van ons aanbod gebruik maakte om met ons op te lopen. Anne mocht haar wandelstok gebruiken, prettig ;-) Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om te genieten van het uitzicht en om even wat te drinken of te eten. Aan het einde begon het te regenen, maar veder prima weer voor een wandeling en de eindbestemming (Park & Ride) was inmiddels in zicht..

Daar hebben we weer een shuttle gepakt naar Estes Park. Lekkere kop koffie gehaald en een broodje gegeten. Het was inmiddels half drie. Nog wat rondgelopen, genoten van de hummingbirds die bij de bloemen zaten en het zonnetje. Tegen half zes waren we weer op de camping. Toen regende het flink en begon het ook nog te onweren. Gelukkig veilig in de camper en daarnaast was de bui zoweer weg. Moe, maar voldaan van de wandeling en deze dag kletsen we nog even na. Ik maak nog macaroni die niet echt lekker was. De pasta werd zelfs na een half uur koken niet gaar en de saus... ja, dat bleek Salsasaus en geen pastasaus.... Ook al haalde Stijn die uit het pastaschap ;-)

Anne ligt er inmiddels in en wij gaan ook zo. Nog genoten van een mooie zonsondergang. Morgen hebben we het idee om toch nog met de camper wat rond te rijden. We willen naar Sheep Lakes voor onder meer de bighorn sheep en daar rijdt geen shuttle naartoe.

Jos

Wooow, gewoon even 8,8 km wandelen en klauteren? Die Anne...een echte parkranger! Trots op haar! En op jullie...wat een geweldig avontuur zeg! Ik heb me zojuist weer helemaal op de hoogte gelezen. Leuk dat jullie bij Red Rock waren..legendarische plek idd. Sprak in mijn tienerjaren erg tot de verbeelding. Geniet van de rest van de trip! Liefs, xx