MarjanStijnAnne.reismee.nl

Dag 26 dinsdag 30 augustus – Rocky Mountain NP

We zijn rond half 8 wakker. We ontbijten in de camper en rijden kwart over 9 weg richting Beaver Meadow VC om Anne haar boek in te leveren voor junior Ranger Rocky Mountain NP. Jawel... gelukt en de laatste badge van deze vakantie is een feit en dat betekent ook dat het einde van onze vakantie nadert...

We gaan naar Sheep lakes in de hoop iets te zien van de Bighorn sheep. Nope, geen glimp. Uit borden blijkt ook dat de schapen hier vooral in voor- en najaar grazen. Ja... dan is eind augustus waarschijnlijk nog te vroeg. We genieten nog wel even van het uitzicht en gaan verder het park verkennen.

We lezen in het krantje van RMNP dat er in 1982 een grote overstroming is geweest doordat er een oever van het meer is weggespoeld door aardverschuivingen. De resultaten hiervan kun je in het park nog goed zien. Bij Alluvial Fan kun je dit goed zien. We maken meteen een uitstapje over en door de rvier met rotsen. Spannend, mooi en vooral leuk ;-) De Old Fall River Road kunnen we helaas niet berijden (max 25 voet en we zijn 28...). Tot nu toe de enige weg in RMNP die we niet in mogen rijden. Moet wel erg mooi zijn. Wie weet voor een andere keer met auto.

We rijden naar Estes Park om ergens te gaan lunchen. In een van de gidsen heb ik gelezen over Stanley Hotel.Bezoek moet moeite waard zijn. We rijden in de buurt en besluiten over het terrein te rijden. Ja... zo'n grote camper is niet erg handig om te parkeren en omdat ik niet weet wat er de mooeite waard is besluiten we maar door te rijden. Spielberg heeft hier gelogeerd tijdens opnames van de film de Shining. Het is chique...

We vinden een leuk restaurantje waar we lekker verse taco's en sandwiches eten. Daarna naar de Starbucks voor de gratis WIFI en lekkere koffie. Ik moest nog voor een training voorbereidend werk doen. Ja... saai voor Stijn en leuk voor Anne. Die kon een uurtje Youtube kijken op de tablet ;-) Tegen half vier gaan we op zoek naar de aerial tramway. Een kabelbaan die ons naar de top van mount Prospect bracht. Nog even getwijfeld of we het wel moesten doen omdat het weer begon te onweren. De rit duurt slechts 3 minuten en een gondel komt elke 5 minuten. Je kunt zo weer beneden zijn... Grappig tochtje, maar niet erg bijzonder. Wij hebben geen wandeling kunnen ontdekken; het lijkt dus alleen om het ritje te gaan. Zodra we in de camper zitten, begint het te spatten. We besluiten richting camping te gaan. We stoppen nog een keer net voor de camping, omdat de elandenkudde in de buurt is. Ook staat er een ranger met zwaailichten en denken we eerst dat er iemand gewond is, maar er wordt een auto onderzocht (drugs..??). Verder gelaten voor wat het is en genoten van de elanden. Op de camping spotten we nog wat mule deer en als Anne en ik met camera lopend op zoek gaan naar de herten komen we een moeder met twee jongen tegen. Gespot door Anne. We eten buiten aan de picnictafel nog wat we hebben (knakworsten die we niet meer kunnen zien... en mini pizza) en eten als toetje onze laatste mashmallows. Toen we die net op hadden, begon het heel flink te regenen. Al die tijd was het op de camping nog droog en zonnig geweest. Het weer is in het park per area verschillend.

Anne ligt op bed, ik type en verhaal en Stijn hoort buiten (ja... open vuur moet bewaakt blijven) nog mannetjes elanden burlen. Ik ben zojuist gaan luisteren, maar hoor echt niets ;-)

Morgen willen we rond 7 uur gaan rijden. Op weg naar Golden voor onze laatste nacht in de camper. Wel via een prachtige weg in het park.